Soligrano podbija polski rynek produktów zbożowych i ma chrapkę na świat
Wydajnością 1,5 tony ziarna na godzinę, a co za tym idzie produkcją pozwalającą w dwie godziny zapełnić samochód ciężarowy gotowymi wyrobami, Soligrano potwierdza swoją pozycję lidera na polskim rynku produktów ze zbóż ekspandowanych. Obecnie firma intensywnie rozwija portfolio pod kątem polskiego konsumenta, a jednocześnie dostarcza produkty na rynki Europy Zachodniej, a także Azji. W sierpniu pierwszy kontener ze zbożami ekspandowanymi Soligrano dotarł do Chin.
2017-10-10, 08:35

Produkty ze zbóż ekspandowanych to nisza na polskim rynku spożywczym, którą skutecznie wypełnia firma Soligrano, podmiot powiązany z OrganikAgro - największym w Europie producentem zbóż ekspandowanych. Najnowocześniejsza technologia ekspandowania zbóż wdrożona w fabryce sprawia, że obecnie przedsiębiorstwo nie ma praktycznie konkurencji mogącej zagrozić jej w drodze na szczyt rynku spożywczego w Polsce i Europie. – Obecnie jesteśmy w stanie wyprodukować około 14 tysięcy ton gotowego produktu rocznie i widzimy, że bez potencjału eksportu oraz ważnego dla nas rynku B2B, nie wykorzystamy w pełni naszych możliwości produkcyjnych – przyznaje Kamil Rabenda,  Prezes Zarządu, Soligrano.

Rozwój sprzedaży, to główny cel biznesowy firmy. W tej chwili Soligrano dostarcza produkty na rynki Europy Zachodniej, wśród których kluczowym partnerem jest Wielka Brytania oraz Skandynawia.                    I chociaż w krajach europejskich powstało już kilka fabryk z linią produkcyjną do puffingu, to ten obszar nadal jest mało zagospodarowany. W sierpniu pierwszy transport produktów firmy dotarł do Chin, co jest efektem strategii poszerzania rynków zbytów realizowanej przez Soligrano. – W Chinach już jesteśmy i teraz pracujemy nad wejściem do innych krajów Bliskiego Wschodu. Próba wdrożenia naszej oferty w krajach egzotycznych wynika z niestandardowego podejścia do produktów zbożowych. Do tej pory były one prezentowane tylko, jako produkt śniadaniowy. My spojrzeliśmy na tę grupę szerzej i jako pierwsi zaproponowaliśmy, aby stosować zboża ekspandowane w bardzo różny sposób, np. jako zdrowa przekąska, świetny dodatek do deserów, zup, sałatek, czy nawet jako panierka do mięsa. Obecnie nie mamy w Polsce konkurencji, która może zapewnić produkt tej jakości. Jako nieliczni na świecie jesteśmy w stanie zagwarantować powtarzalną jakość ziaren – podkreśla Kamil Rabenda, Prezes Zarządu, Soligrano.

Jakość i zdrowie

Soligrano od samego początku działalności wysoko postawiło sobie poprzeczkę, skupiając się na wytwarzaniu produktów przyjaznych dla zdrowia konsumentów. Firma weszła na rynek polski oferując przede wszystkim linię produktów BIO z najróżniejszych zbóż poddanych ekspandowaniu, np. Soligrano BIO Gryka, Soligrano BIO Amarantus, Soligrano BIO Owies czy Soligrano BIO Jagły. W ofercie znajdują się także produkty z miodem i owocami (np. Jagły ekspandowane z miodem z  truskawkami,  Żyto ekspandowane z miodem z cynamonem z jabłkami) oraz produkty dla dzieci (Puffinki).  

Czym jest ekspandowanie?

Ekspandowanie (inaczej puffing), to proces polegający na zwiększeniu objętości i struktury ziaren. Zaraz po zbiorze, ziarna przechodzą dokładną selekcję. W początkowym etapie zostają oczyszczone i pozbawione łuski, po czym są poddawane obróbce gorącą parą wodną pod wysokim ciśnieniem. Produkt zyskuje kilkanaście razy większą objętość, przyjemny zapach i lekką, chrupiącą formę. Zboża ekspandowane są gotowe do spożycia, a w procesie ich produkcji nie stosuje się żadnych dodatków chemicznych.

Produkty Soligrano można kupić w sieciach handlowych na terenie całego kraju.

*****

O firmie SOLIGRANO

Soligrano to polska marka, podmiot powiązany z OrganikAgro – największym i najnowocześniejszym producentem zbóż ekspandowanych w Polsce. Misją firmy jest propagowanie zdrowego stylu życia i pomysłowego gotowania zgodne z ideą zbilansowanej diety. Soligrano oferuje zboża w nowoczesnej odsłonie – lekkie, pyszne, wartościowe. Idealne jako oryginalny dodatek do śniadań, posiłków obiadowych, wypieków, deserów i przekąsek.

Firma posiada szereg certyfikatów potwierdzających jakość produktów, m.in.: Certyfikat ekologiczny, wydany przez Bioekspert Sp. z.o.o. (Jednostka Certyfikująca w rolnictwie ekologicznym); Licencję na produkty bezglutenowe wydaną Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej; Certyfikat IFS Food wydany przez TUW NORD Polska Sp. z.o.o; ISO 22000:2006 - certyfikat dla zakładu produkcyjnego produktów marki Soligrano wydany przez TUW NORD Polska Sp. z.o.o; Certyfikat Global Standard for Food Safety wydany przez TUW NORD Polska Sp. z.o.o. 

Więcej informacji: www.soligrano.pl

 

KONTAKT / AUTOR
Łucja Cymkiewicz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.